Vem är bäst på SEO?
Vem är bäst på sökmotoroptimering (SEO)?
Vem är bäst på SEO?
– Jag tror att det viktigaste man kan ha med sig i sin SEO-strategi är att den aldrig blir helt klar. Man behöver fylla på med bättre innehåll kontinuerligt och vara ödmjuk och prestigelös i sin jakt på bättre ranking. Det finns inga genvägar! Det krävs hårt, dedikerat och långsiktigt arbete för att uppnå resultat, säger Strategi Digitals SEO-expert David Björkeryd.
Vi har vant oss vid att hitta all information vi behöver på nätet – för att ta ett beslut. Med över 1,2 miljarder webbplatser är det en utmaning att hitta de bästa människorna att följa och få kvalitetsråd för att utveckla din webbplats. Det är därför viktigare än någonsin för företag att alla texter och content som publiceras är begripliga, intressanta och trovärdiga. En tumregel att följa är att informationen som publiceras ska vara så enkel så att en elev i mellanstadiet, utan förkunskap eller erfarenhet kring området, ska kunna förstå vad ni erbjuder!
En av Sveriges bästa SEO-experter David Björkeryd förklarar hur de bästa SEO-specialiter arbetar och vilka kompetenser som behövs för att bli bäst på SEO.
David har utökat sina SEO-tjänster och digitala contenttjänster över hela Sverige. Eftersom Google bearbetar över 5,6 miljarder sökningar om dagen (!) kan detta uppgå till flera tusen gratis besökare på din webbplats varje månad. Förutsatt att du bygger din webbplats rätt. David Björkeryd är en professionell digital marknadsstrateg som specialiserat sig på SEO för att bli bäst.
Om du vill nå en högre ranking så håll utkik i contentbloggen framöver. Det kommer flera riktigt bra artiklar om hur du blir bäst på SEO och content. Men även en SEO-checklista för din hemsida.
David Björkeryd började arbeta med sökmotoroptimering 2015 och startade som SEO-konsult på en webbyrå i Göteborg.
För närvarande använder David sin SEO-expertis som SEO-strateg på Strategi Digital.
Behöver du hjälp av den som är bäst på SEO?
Då har du hittat rätt!
Att lyckas hyra kvalificerade och seriösa SEO-specialister är inte det lättaste idag. De vanligaste problemen när du anställer ett topprankat SEO-företag eller enskilda experter är att även om de är ett välkänt företag så betyder inte de att det är rätt val för er. David har gjort sig känd för sin extrema passion och driv för kvalitetsinnehåll i sin utveckling av sökmotoroptimering.
Strategi Digital gör allt för att optimera ditt nya kreativa innehåll på din webbplats genom sina SEO-tjänster.
Företagets huvuduppgift är att hjälpa andra företags webbplatser att växa med sin organiska trafik genom en hög ranking på de olika sökmotorerna (primärt Google). Varje år gör Google modifieringar av sin rankningsalgoritm och introducerar nya funktioner för sin SERP. Mobilvänlighet, innehåll och länkar uppdateras årligen. Det gäller att hålla sig uppdaterad!
Hur jag blev bäst på SEO
För att bli bäst så måste man vara lite galen. Forskare har räknat ut att det krävs 10 000 timmars medveten och genomtänkt träning för att bli en riktig skicklig expert inom ett område. Det är dock ingen garanti på att det intensiva tränandet räcker för att ta sig till toppen. För att lyckas krävs också motivation, självförtroende, viljestyrka – och talang.
Min sökmotoroptimerade framgångsfaktor är min maniska drivkraft. Jag har arbetat flera år i ledande positioner med fokus på att utveckla digital kommunikation och driva försäljning online. SEO har varit en viktig del av min digitala strategi sedan dag ett.
Hur blir man bäst på Sökmotoroptimering?
Är du en av de som tror att det är omöjligt att lära sig att anamma alla skrivna och oskrivna SEO-regler? Om du är det, låt mig åtminstone försöka ändra din åsikt. Jag har inte ärvt min SEO-kompetens genetiskt, och de tog många månaders studier och år av erfarenhet innan jag blev en expert.
Det är utmanande och påfrestande att utveckla rätt SEO-strategi – alla av oss har inte den tid som krävs, researchkapacitet, energi eller ett fantastiskt team i ryggen.
Därför lärde jag mig av av de bästa inom branschen! Även om det kan vara utmattande att anpassa sig till de kontinuerligt förändrade SEO-reglerna och riktlinjerna.
Jag har valt att följa och lyssna till de allra vassaste SEO-experterna. Det är allt från högre uppsatta SEO-chefer på Google till konsulter, passionerade bloggare och SEO-marknadsförare. Men även de jag träffat på nätverksträffar som ger sin syn på hur man kan arbeta med SEO.
Det jag lärt mig från de bästa är att de har kvar nyfikenheten, passionen och tålamodet som krävs för att hålla sig uppdaterad och bli expert på vad du än vill. Det är tack vare dessa branschkollegor som jag skaffat mig en vinnande SEO-formel och en egen uppsättning av exakta SEO-regler.
"De första 3 resultaten får 75% av alla klick"
Vad gör den som är bäst på SEO?
Den som är bäst på SEO vet att det är en långsiktig strategi med många olika delmoment för att lyckas. Innehåll kommer man långt med, men inte när man jobbar med högt konkurrensutsatta sökord. Då krävs det en gedigen analys och planering för att lyckas.
De olika momenten kan brytas ner i On Page, Off page och teknisk SEO.
Hur blir du SEO-specialist?
Eftersom området för sökmotoroptimering är såpass nytt, lär sig de flesta inte SEO från ett högskole eller yh-program. Det vanligaste sättet är att gå på en SEO-kurs hos ett utbildningsföretag eller hos en byrå för att bli en SEO-specialist, arbeta på en marknadsföringsbyrå eller självstudier online. En SEO-expert är någon som optimerar webbplatser för att uppnå högre sökmotorranking. Enkelt sagt, en SEO-konsult vet hur man får mer trafik från sökmotorer till din webbplats.
Vilka färdigheter ska man ha för att bli bäst på SEO?
Det finns så mycket mer att göra med SEO än att optimera metataggar på en webbplats. Faktum är att de bästa SEO-specialisterna är personer som är skickliga inom ett antal olika områden av digital marknadsföring. Detta inkluderar utöver SEO-färdigheter, skriva och utföra webbdesign.
Men ett par av de viktigaste kompetenserna en SEO-expert behöver ha är:
- Möjlighet att hitta sökord med hög volym och låg konkurrens – BANG!
- Grundläggande förståelse för HTML – Viktigt
- Hur och var du ska lägga till nyckelord på en webbsida – Viktigt!
- Hjälpmedel för en mer avancerad copywriting
- Kunskaper i visuellt innehåll, som video och infografik – BANG!
- Möjlighet att marknadsföra och skapa länkar till nyckelsidor – Viktigt!
- Förståelse för hur teknisk SEO påverkar ranking – Viktigt!
- Kunskap om nya SEO-trender och ändringar av Google-algoritmer – Viktigt!
Vem är bäst på SEO?
Frågan är nästintill omöjlig att svara på. Men kravställ din nästa SEO-byrå noga innan ni börjar arbeta tillsammans!