Marknadsföringskonsult för maximerad synlighet!
DET HÄR FÅR DU:
- Mer och rätt trafik
- Ökad varumärkeskännedom
- Ökat antal leads & försäljning
- Ett trovärdigare varumärke
Marknadsföringskonsult för mätbara resultat
Strategi Digital erbjuder marknadsföringskonsulter för dig som vill uppnå mätbara resultat med din digitala marknadsföring.
Kontakta oss redan idag så får ni hjälp med professionell hjälp med din marknadsföring.
HUR EN marknadsföringskonsult ARBETAR?
Konsulter & experter på marknadsföring
En digital marknadsföringskonsult vägleder ditt företag i hur ni ska positionera er i det digitala utrymmet.
En konsult inom marknadsföring kan ge er oberoende bedömningar genom en process som inkluderar utvärdering, optimering och utveckling av er digitala kommunikation.
Som företagare och uppdragsgivare är det viktigt att ni tillsammans sätter tydliga målsättningar med ert marknadsföringsarbete. De ansträngningar och investeringar ni gör i onlinebaserade aktiviteter ska leda till köp, bokning, nya leads elller ökad varumärkeskännedom.
Ibland behöver man komplettera sin marknadsavdelning med en marknadsföringskonsult för att kunna spetsa sitt erbjudande ytterligare. Som marknadsföringskonsult hjälper vi till att lyssna och lösa era utmaningar för att nå en ökad lönsamhet i era marknadsaktiviteter.
Hur ser processen ut?
Onboarding & Uppstart
Analys & Sökordsanalys
Resurser & tillvägagångssätt
NU KÖR VI!
Kontakta oss så hjälper vi dig!
Varför anställa en digital marknadsföringskonsult?
Det kan finnas en del som tror att er marknadsavdelningen eller den person som ansvarar för marknadsföringen i en organisation kan utföra konsultationsprocessen på egen hand, men så är inte fallet.
En marknadsföringskonsult erbjuder ett nytt perspektiv och en specialistsnivå som är svår att nå på något annat sätt. En konsult har erfarenhet från flera olika företag och branscher som stått inför samma prövningar som ni.
Det är anledningarna till att anställa en digital marknadsföringskonsult:
Ett yttre perspektiv: Ett av huvudmotiven för att anställa en konsult är att få in en extern synvinkel. Utifrån ser vi saker med mer tydlighet och framför allt objektivitet.
Specialisering: Ett digitalt konsultföretag ger dig chansen att arbeta med specialister från alla delar av marknadsföringsutrymmena som t.ex SEO, Sociala medier, CRO och kommunikation. Med specialister optimerar du tidsramar och resurser genom inom dessa områden.
Kostnader: Tid är pengar, och en marknadsföringskonsult kan spara en organisation pengar. Deras expertis säkerställer att de kan lösa problemen eller utamaningarna snabbare.
ROI: Ett ansedd konsultföretag ser till att utgifterna är värda det, och du kan mäta dess lönsamhet utifrån dina KPI:er.
HUR EN marknadsföringskonsult ARBETAR?
Vad kan konsulttjänster inom digital marknadsföring göra för ditt företag?
En digital marknadsföringskonsult skapar planer för digital marknadsföring, definierar de strategier du behöver för att positionera dig på marknaden för att växa och sedan genomföra dem. Planera och utvärdera vilka kanaler som är bäst lämpade för att kommunicera med din målgrupp. De kommer också att undersöka kritiska aspekter för att utveckla ditt företag t.ex,
Webbplatsen
En digital konsult analyserar din webbplats utifrån ett par viktiga parametrar. Tekniken, innehållet och layouten.
I analysen tar konsulten fram en prioriterad åtgärdslista för att nå bäst effekt av din webbplats. Det kan vara allt från att sidan har brutna länkar, långsam laddning eller för få sidor om ert erbjudande (SEO).
Det hjälper dig att förstå hur din webbplats kan representera ditt varumärke på bästa sätt. En konsult tar fram förslag för att göra den så attraktiv som möjligt för din målgrupp, kunder och ökar dess förmåga att konvertera.
Digital kommunikation
Ett företag med digitala konsulttjänster kan analysera ditt företags situation i realtid och definiera och utveckla den fullständiga profilen för dina potentiella kunder som du ska rikta dig till. Då tar de all den informationen och implementerar en marknadsföringsplan baserad på en analys av din marknad, dina konkurrenter och dina affärsmål. En av de andra grundläggande pelarna för din kommunikationsstrategi är att ta reda på vilka digitala kanaler vi inkluderar (sociala medier, företagsbloggar etc.) som en del av vårt tillvägagångssätt.
Säljstrategi
En av de främsta skillnaderna mellan digital och traditionell marknadsföring är insikten om målgruppen. En digital marknadsföringskonsultation avgör vilka kampanjer du ska genomföra, när, vilka segmenteringsparametrar som är mest effektiva. De kommer också att berätta för dig vilket innehåll som kommer att gynna er mest i er digitala strategi, samt vara uppdaterade i de olika typerna av PPC-annonsering i ägda digitala kanaler. Det betyder att en skicklig marknadsföringskonsult berättar för er hur och var ni ska sälja er produkt eller tjänst.
Mätbarhet
Alla dessa aspekter är inte effektiva om vi inte mäter allt som avgör projektets framgång eller misslyckande. Dessa indikatorer inkluderar antalet besök på er webbplats, avkastningen på era olika kampanjer, konverteringsfrekvens, nya kunder och mer. En digital konsult hjälper dig att utveckla en visuell panel för en överskådlig överblick av din digitala strategi, Med hjälp av analysdata får ni insikter i realtid för att finslipa strategin ännu mer.
Vanliga frågor till en konsult inom marknadsföring
Vi vill synas högt upp på Google, kan ni hjälpa oss med det?
Yes! Vi har knivskarpa SEO-specialister som kommer leverera riktigt fina resultat för er organiska synlighet och ta över era konkurrenters höga placeringar.
Vad är skillnaderna mellan organisk SEO och lokal SEO?
Om du har en fysisk plats och vill locka till dig lokala kunder kommer lokal SEO verkligen att hjälpa till. Det handlar om att optimera din Google Local Pack-lista.
Organisk SEO är också viktigt men detta fokuserar på de naturliga listorna på din webbplats i sökmotorernas resultat. Det handlar mer om att driva trafik till din webbplats snarare än din fysiska plats.
Vad kostar en marknadsföringskonsult?
Alla projekt är unika och det är svårt att uppskatta den genomsnittliga kostnaden.
Det finns flera faktorer som spelar in vid prissättning:
Förutsättningar för webbplats, interna resurser i form av copywriters, webbansvarig content specialister, målsättningen med uppdraget, vilket arbetstempo ni vill ha och har möjlighet att arbeta efter. Fråga oss vad vi tycker så får du ett ärligt svar. Det finns ingen idé att köra på järnet om ni inte har tillräckligt med tid för ett projekt i högt tempo.
Jag behöver en digital marknadsplan om 1 vecka, kan ni hjälpa mig?
Vi är villiga att gå “the extra mile” i våra kunduppdrag, men vi kan inte slutföra de omfattande projekt inom en så kort tidsram. Generellt tar en marknadsföringsplan och analys minst 2 till 3 veckor. Mer involverade projekt kan ta flera månader (eller längre) för att säkerställa den höga kvalitet och noggrannhet som är nödvändiga för framgång.
En digital konsult som hjälper dig
En digital marknadsföringskonsult ska hjälpa dig att förstå marknaden där ditt företag verkar, konkurrensen, dina styrkor och svagheter, och trenderna. På Strategi Digital är vi specialiserade på att implementera digitala marknadsföringsstrategier som kan driva ditt företag mot framgång. Vi hjälper ditt företag i er digitala resa!
Söker du en bra SEO-blogg? Spana in vår inspirationskälla