Hur du lyckas med din kommunikation
Använd påverkansmodellen för att lyckas med din kommunikation
Vi har vant sig vid att hitta all information vi behöver på nätet – för att ta ett beslut. Det är därför viktigare än någonsin för företag att alla texter och content som publiceras är begripliga, intressanta och trovärdiga. En tumregel att följa är att informationen som publiceras ska vara så enkel så att en mellanstadiet elev, utan förkunskap eller erfarenhet kring området, ska kunna förstå vad ni erbjuder!
Vill du synas mer med din kommunikation? Boka in ett kort möte med vår SEO Konsult!
Var tydlig för att lyckas med din kommunikation
Använd en påverkans-modell som säkerställer att buskapet är kristallklart, utbildande och att det finns ett utpräglat vad du vill att läsaren ska göra som nästa steg i det du ska publicera. Ställ dig följande frågor innan du börjar skriva:
- Vad ska läsaren veta efter att ha läst din text? T. ex. Sänk kostnaden för emballage med rätt material på förpackningen.
- Varför ska läsaren tycka att det är intressant och angeläget? Använd tre starka argument som är intressanta, trovärdiga och relevanta. T.ex. SKF sänkte sina emballagekostnader med 40% bara genom att byta från kartong till wellpapp! Det krävdes mindre mängd tejp och stötdämpning för att skydda produkten som skulle skickas och dessutom sänktes fraktkostnaderna då materialet vägde mindre!
- Vad ska läsaren göra i nästa steg? – Läsa mer? Klicka sig vidare? Komma till en butik? Bli medlem? T.ex. Vill du också ha en kostnadsfri förpackningsanalys för att se hur du kan sänka dina emballagekostnader? Fyll i kontaktformuläret så hör vi av oss omgående!
Avslöja inte allt i din kommunikation
Good communication is just as stimulating as black coffee,
and just as hard to sleep after.Anne Morrow Lindbergh
.